Aankomst in Schotland - Reisverslag uit Edinburgh, Verenigd Koninkrijk van Astrid en Bart - WaarBenJij.nu Aankomst in Schotland - Reisverslag uit Edinburgh, Verenigd Koninkrijk van Astrid en Bart - WaarBenJij.nu

Aankomst in Schotland

Door: Astrid

Blijf op de hoogte en volg Astrid en Bart

27 April 2016 | Verenigd Koninkrijk, Edinburgh

Maandag 25 april 2015
Via allerlei binnenwegen, vanwege verstopping op de snelweg, toch nog op tijd in IJmuiden aangekomen. We gingen vlot de boot DFDS op waarna we Nederland gedag zwaaiden.
De zee was ruw en wiebelig op de benen hebben we eerst nog even lekker gegeten alvorens onze hut in te duiken.

Dinsdag 26 april
De boot had tegenwind (windkracht 9) en na een hoop gestamp en een flinke deining kwamen we 1 ½ uur later dan gepland in Newcastle aan. Sneeuw en hagel begroette ons, af gewisseld met zon en temperaturen tussen de 2 en 7 graden.
Nadat we eten,benzine en ponden hadden ingeslagen, reden we naar het noorden Schotland in. Prachtige glooiende hellingen met veel schapen.. Voorjaar is hier wat later, de narcissen komen nu tot bloei, zo ook de brem, krentenboompjes beginnen te bloeien en de lammetjes zijn nog klein. Zo schattig met die zwarte pootjes en kop en witte wol!
De bekende stenen muurtjes, abbey’s en kastelen passeerden we, zoals Jedburgh Abbey.
In Dryburgh logeren we in het Dryburgh Abbey Hotel.

Woensdag 27 april
Vandaag rustig wakker geworden en uitgebreid ontbeten.
Als eerste de naast het hotel gelegen Abbey van Dryburgh bezocht. Meteen maar een “museumkaart” voor historische monumenten gekocht, het scheelde dat Bart >60 was en ik mee kon liften. Na deze uitgebreid te hebben bewonderd gingen we met de auto naar Kelso.
Onderweg nog even het beeld van William Wallece bekeken. Bij het Floors Castle zijn we tuinen ingegaan en na een kop koffie wilde we het kasteel in maar dat mocht niet met onze kaart. Dan maar niet we komen nog genoeg kastelen tegen. Wel de Abbey van Kelso bezocht en het plaatsje.
Doorgereden via een prachtige route naar Melrose om ook daar weer een Abbey te bezoeken. s’Middags weer terug in het hotel voor de ‘tea’.

• 27 April 2016 - 21:18

Irma :

Verslag goed ontvangen!
    Knap hoor!
    Morgen het laatste staatje van mijn verjaardag ; ben nu al gebroken! Eerst zouden er 12 personen komen, één kon ineens niet, invalster, en tot slot waren er 13! Alles weer over klaarzetten! Toch ging het gelukkig goed.
    Veel liefs, Irma