Isle of Skye - Reisverslag uit Isle of Skye, Verenigd Koninkrijk van Astrid en Bart - WaarBenJij.nu Isle of Skye - Reisverslag uit Isle of Skye, Verenigd Koninkrijk van Astrid en Bart - WaarBenJij.nu

Isle of Skye

Door: Astrid

Blijf op de hoogte en volg Astrid en Bart

11 Mei 2016 | Verenigd Koninkrijk, Isle of Skye

Maandag 9 mei
Nadat we bij het ontbijt met een Engelsman de politiek en de economie te hebben besproken, verlaten ook dit leuke plekje. Op zoek naar een kopje koffie zien we grote delen van het eiland, maar zonder resultaat. Wel mooie baaitjes en hoop loslopende schapen, maar op maandag morgen is alles dicht als er al een cafeetje was. Je moet hier van eenzaamheid houden om te aarden. Om om 11:30 uur vertrok onze boot naar Isle of Uist. Zigzaggend tussen vele eilanden en onderwater gelegen rotsen kwamen we na een uur daar aan.
Het prachtige zonnige weer (20 graden) maakt het een mooie overtocht. Op zoek naar onze B&B, dat was nog niet zo eenvoudig. Adressen kennen ze niet, het moest ergens aan de A 386 liggen. Doorrijden dan maar tot je de juiste vindt. Nadat we kennis hadden gemaakt met Effie en ons weer geïnstalleerd hadden, hebben we een prachtige wandeling gemaakt naar het strand, idyllische baaitjes en een verlaten kerkhof. ’s Avonds had Effie heerlijk voor ons gekookt en voldaan brachten we onze avond chillend door.

Dinsdag 10 mei
Weer een prachtige dag (26 graden!) na het ontbijt met Effie gingen we op pad om ook dit eiland te bewonderen. Smalle wegen door een kaal, glooiend landschap met prachtige inhammen, meertjes door eb en vloed, leeg of vol. Prachtige zandstranden en een groen/blauwe zee. Minder schapen, meer koeien en heel veel soorten vogels. Vele vogelspotters, fietsers en andere natuurgenieters per camper of auto en de eeuwig waaiende wind. Kortom een relaxed eiland met een mooie historie. Ook zie je veel Art Work; juwelen, glas, keramiek, schilderijen, allemaal te bewonderen in diverse galerietjes.
We genoten van dit alles en het mooie weer, alleen de auto niet want de airco liet het wel afweten! ’s Avond weer een heerlijke maaltijd bij Effie, gerookte zalm van de streek.

Woensdag 11 mei
Ook vandaag lacht de zon ons tegemoet (20 graden). Met een ‘hug’ verlaten we Effie om onze reis voort te zetten. Via Lochmaddy, waar we een Art Center bezochten en een kop koffie dronken, naar Uig op het Isle of Skye. Prachtige overtocht in de zon en met rustig water. In Isle of Skye aangekomen langs de noordelijke kaap met schitterende kusten, meertjes en robuuste bergen, gereden. Weer een hele andere aanblik op de veelal groene weiden en weer bomen op de rotsige bergen. Bij het oude vissersplaatsje Por Tree even de benen gestrekt. Het was een mooie rit, warm en moe kwamen we bij ons schitterend gelegen B&B aan.