Yorkshire - Reisverslag uit Buckden, Verenigd Koninkrijk van Astrid en Bart - WaarBenJij.nu Yorkshire - Reisverslag uit Buckden, Verenigd Koninkrijk van Astrid en Bart - WaarBenJij.nu

Yorkshire

Door: Astrid

Blijf op de hoogte en volg Astrid en Bart

22 Mei 2016 | Verenigd Koninkrijk, Buckden

Woensdag 18 mei
Keswick, midden in het Lake District is uitgestrekt wandel gebied, zoals dat eigenlijk voor heel Engeland geld. Leuke bergen om tegen op te klauteren en diepe kloven om in af te dalen. Prachtige vergezichten en lieflijke meertjes. Van oud tot jong wandelt hier, dagtochten of meerdaagse trails. We hebben vandaag genoten van een stevige wandeling (4 ½ uur) door sappige weilanden met schapen en hun lammetjes, tot een ‘steep climb’ die wij afdaalden over een rotsig pad. Voldaan en moe kwamen we terug en zakte neer op een terras voor een thee/bier. Na een heerlijke maaltijd van een locale forel en ‘lamb pie’ was de dag om.

Donderdag 19 mei
We zetten vandaag koers naar het zuiden. Via Kendal, Lancaster, even de snelweg af naar Blackpool en vervolgens dwars door Manchester naar Ardeley Edge waar ons hotel is.
In Lancaster even de benen gestrekt in dit historische stadje en bij het Lancaster Castle ons gebruikelijke kopje koffie gedronken. In de loop van de dag begon het te regenen, maar het was wel 16 graden. Contact gehad met Robin die net uit Ibiza terug kwam. Vanavond eten we gezellig met hem in ons hotel welk 3,5 mile van zijn huis ligt.

Vrijdag 20 mei
Robin ging gisteravond met de taxi naar huis en daarom gingen we vanochtend met zijn auto naar zijn huis. Leuk om zijn compacte appartementje te zien en de omgeving waar hij woont.
Lekker gewandeld met z’n drieën in de prachtige omgeving van een mooi landhuis. Het weer was goed, droog en af en toe zon. Hoop bij gekletst, het was erg gezellig. ’s Avonds gegeten in Windslaw in een stampvolle pub, maar wel een sfeervol gebeuren. Met de taxi terug, de taxi chauffeur bleek een Nederlander te zijn die nu 6 jaar in Engeland woont. Was een geanimeerde tocht, ondanks het afscheid welk we van Robin namen.

Zaterdag 21 mei
De laatste dagen in Engeland, we rijden weer terug naar Newcastle via Skipton en Yorkshire Dale National Park, weer langs Manchester, maar nu de buitenring genomen om vervolgens binnendoor naar de White Lion in Buckden te rijden.
Ondanks de regen toch maar in Skipton uit gestapt. Het is een gezellig stadje met een oude kerk en Skipton Castle, leuke straatjes en cafeetjes voor het gebruikelijke kopje koffie.
Yorkshire Dale National Park is een mooi gebied met authentieke huizen, glooiend landschap, stenen muurtjes en schapen. Geen straf om hier onze laatste dagen te zitten.

Zondag 22 mei
Het is een mooie dag, half bewolkt, half zon, 16 graden. Prachtig weer voor een mooie wandeling. Niet te vroeg natuurlijk maar om 10:00 uur waren we op weg. Van de eigenaar kregen we een boekje Pub Walk en zo kwam het dat we van Pub tot Pub gingen wandelen.
Prachtige groene valleien, beekjes, dwars door de schapenweide, langs lieflijke kerkjes en natuurlijk de Pubs. Het waren er drie en we deden er 4 ½ uur voor nodig om deze meestal bijzondere Pubs te bewonderen. Weer terug in onze eigen ‘Inn’ hadden we dus wel een biertje/thee verdiend. Heerlijk buiten op het terras, na kletsend met andere wandelaars.

Dit is het laatste verslag, morgen gaan we naar Newcastle waar de boot naar huis (IJmuiden) om 17:00 uur vertrekt. Hopelijk hebben we nog even tijd om Newcastle te bekijken voor we de boot op rijden.

• 22 Mei 2016 - 21:43

Irma:

Voor jullie het einde van de vakantie! Voor mij, een prettig gevoel!
    Heb jullie gemist!
    Liefs en goede overtocht!
    Irma